W dniu 9 grudnia 2024r. w ramach realizacji zadania publicznego pn. „Akademia Turystyki Powiatu Limanowskiego” odbyło się szkolenie dla kadry Lokalnej Organizacji Turystycznej Powiatu Limanowskiego z zakresu metod pozyskiwania funduszy.
Spotkanie odbyło się w siedzibie LOT-u, wzięło w nim udział 6 osób, członków organizacji.
Szkolenie obejmowało 16 godzin zajęć teoretycznych i ćwiczeń.
Program szkolenia:
- Specyfikacja zawodu fundraisera – kto się nadaje do tej pracy i jak ją organizować? Jak wykorzystać zapał wolontariuszy gdy nie stać nas na pracowników etatowych?
- Misja i wizja organizacji – jak zmieniać jej fundamenty finansowe?
- Komunikacja z darczyńcami indywidualnymi – co decyduje o sukcesie prób?
- Jak zmienić obcą osobę w darczyńcę?
- Skuteczny fundraising – warunki powodzenia.
- Kodeks etyczny fundraisera – jak uczciwie zarządzać finansami?
- Kampania fundraisingowa – do pomysłu do pieniędzy.
- Narzędzia wspomagająca prowadzenie kampanii.
- Kim są sponsorzy i czego oczekują? Jak uniknąć próśb skazanych na niepowodzenie?
- Zanim zaczniesz prosić – przygotowanie do składania ofert.
- Portfele społecznościowe i biznesowe, jako źródło wiedzy o sponsorach.
- Co powinna zawierać oferta współpracy.
Szkolenie poprowadził Robert Kawałko.
Zadanie sfinansowano z budżetu Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego, ze środków Programu Rozwoju Organizacji Obywatelskich na lata 2018-2030 PROO.




